понедељак, 5. децембар 2016.

Sirena II

Uvek je dobro znati šta želimo šiti. Kada to definišemo, sve ostalo je veoma jednostavno. Ovaj put će to biti  takozvana "sirena" suknja sa drapiranim prednjim delom, koji je na preklop i blago zaobljenim zadnjim delom. Naravno kad naučite da drapirate, možete drapirati i zadnji deo. Krećemo od osnovnog kroja. Možda sam ja malo dosadna sa osnovnim krojem, ali ja se samo pridržavam standarda.


Sledeći korak je da modifikujemo osnovni kroj u željeni,ali da bude bez ikakvih nabora


Kada smo  konstruisali željeni kroj  isečemo papirni kroj.


Sad biramo deo koji želimo da darapiramo. Na njemu obeležimo linije sečenja, odnosno definišemo koliko želimo da imamo nabora, njihovu veličinu i smer. Na crtežu je to obeleženo crvenom bojom.


Sledeći korak je da po tim linijama rasečemo naš papirni kroj


Sada uzimamo novi list papira raširimo nabore koliko želimo i sve to precrtamo. I evo naš kroj za suknju je gotov. Crveni trouglovi koje vidite  su dodaci za nabore.Ja sam ih ucrtala bez nekog reda da bih pokazala da mogu biti raznih pravaca, veličina i dubina. Vi kada budete krojili ucrtajte kako vi želite.


E, sad ono gde mnogi greše. Početnici zbog neiskustva, a veterani  da bi što više sašili, preskoče jednu veoma važnu operaciju. Kod drapiranog dela se nameste nabori, ufircaju i postave na deo od kojeg smo počeli drapiranje i dalje se šije kao jedan materijal. Tako se radi ako ne želite da se nabori deformišu prilikom nošenja, a ako vam to nije važno,onda možetei bez toga.








4 коментара:

  1. Super sto sve pocinjete od osnovnog kroja! Nije mi bas najjasnije ovo poslednje kad kazete da se drapirani delovi fircaju za deo od kog je pocelo drspiranje... koji je to deo, zapravo, na koji se pricvrscuje? Hvala na blogu, ovo je ono sto mi mnogo treba i znaci!

    ОдговориИзбриши
  2. Nije mi izasao potpis u prethodnom komentaru, pa da pokusam ponovo. U potpisu: Coka

    ОдговориИзбриши