недеља, 15. јун 2014.

KAKO- ZAŠTO?- Igle i rad sa njima

Skoro sam čula priču, kako je majka objašnjavala ćerki kako se  pita stavlja u tepsiju, a kada je ova upitala zašto baš tako, majka je rekla da je tako naučila od svoje majke. Devojčica je otišla do bake, a ova je rekla da je ona takođe taj postupak naučila od svoje majke. Kada je devojčica otišla kod prabake ova se začudila i rekla: " ŠTA, VI JOŠ NISTE KUPILI VEĆU TEPSIJU? "
Pa tako i ja sve što sam radila, morala sam znati da li je to tako,  zašto je baš tako  i da li postoji neki jednostavniji način da se to uradi? Sve što sa naučila o šivenju naučila sam iz odgovarajuće literature. Probam da uradim, pa ako ne ide ja uzmem knjigu, pročitam, i krenem ponovo. Koliko puta mi se desilo da znam to uraditi, ali ja opet pročitam za svaki slučaj. Tako da sve što napišem ovde, ja sam već negde pročitala, proverila, uradila i hoću da složim na jednom mestu. Meni da služi kao podsetnik, a ako se nekome još svidi biću počastvovana.

  • UDEVANJE KONCA U IGLU I ODREĐIVANJE DUŽINE KONC
Da bi lakše udenuli konac u iglu, ispod igle stavite beli list hartije. Bela boja odbija svetlost, pa će tako otvor na igli jasnije da se vidi.













Za udevanje konca u iglu mnogo je bitnije kakvi su vam mikro pokreti nego  kakav vam je vid. Pa ako baš niste vešti u tome poslužite se alatkom za udevanje konca. Ona ima desetostruko veći otvor od same igle.Postupak je prikazan na sledećim slikama



Ova spravica je napravljena od veoma tanke žice. Ona je kruta i lako se provuče kroz iglu


 Kada ste provukli iglu, sada  kroz otvor ove alatke provucite konac

I naravno alatkicu povucite nazad zajedno sa koncem















E sad kako odrediti dužinu konca. I tu postoji anegdota. Kada su majke učile nekada davno svoje ćerke da šiju govorile su ako udenu dugačak konac daleko će se udati pa ih majka neće viđati. Međutim  u tu priču sada niko ne veruje. Istina je drugačija, ako udenete dug konac, on će se mrsiti i vi ćete mnogo više vremena potrošiti da ga razmrsite nego što vam treba vremena da udenete novi konac u iglu. Konac ne  bi trebalo da bude duži od vaše ruke.. Tako kad ga udenete u iglu i presavijete ne bi trebao da bude duži od razmaka između  vaše šake i lakta.


1 коментар:

  1. Znao sam čemu bi trebala da služi ta alatka, ali nikad mi nije bilo jasno kako se koristi. E sad je sve razjašnjeno, super je spravica.

    ОдговориИзбриши