уторак, 10. јун 2014.

Tufnasta suknja

Neki dan sam dobila fotografiju jedne suknje sa molbom za kroj.

Suknja je prelepa, kao i sve jednostavne stvari što su lepe.
Koliko sam ja mogla da primetim suknja ima 6  nepeglanih falti u susret i na svakoj falti još tri  nepeglane falte na preklop. Od te tri falte na preklop samo je jedna prava za koju treba dodati dodatke za preklop, jedna je prevrnuta od falte u susret i jedna  je prelaz sa obima kukova na obim struka.
Kada se šije suknja najbitnije je krenuti od obima kukova. Ja ću ovde dati prikaz kroja polovine suknje i da bi me lakše pratili uzeću mere za osobu koja  ima obim kukova 94 cm. Po standardu  obim struka je manji za 24 cm što ne mora da znači. Vi kad pravite kroj uzećete naravno svoje mere.
Da bi napravili krojna obim kukova dodajemo još 2 cm za komotnost kroja

Pošto će na jednoj polovini da bude tri falte širinu koju sam dobila od 48 cmpodeliću na tri dela, tako da ću da dobijemširinu falte od 16 cm. Na svakoj od tih falti ću da napravimjednu faltu na preklop. Ja sam uzela da ta falta bude širine 2 cm pa zato moram da dodam na 16 cm još 4 cm za preklop. Za svaku faltu u susret moram da dodam još 12 cm.. Tako da sam sad za svaku faltu ustvari dodala 16 cm, kao što se vidi na slici.
Na slici  je prvim crvenim trouglom obeležena lažna falta, a drugim crvenim trouglom je obeležena falta koja podešava prelaz obima kukova na obim struka.


Kada ste napravili kroj isecite ga



A sad da vidimo kako se prave falte
Prvo složite falte u susret

Kada ste složili falte u susret, tada pravite prvu lažnu faltu na preklop. Pravite je tako što ukoso savijate preklop falte u susret na suprotnu stranu. Ta kosina ide   do kukova.

Mislim da se na ovoj slici bolje vidi kako se savija ta falta

Sledeća falta je na preklop i ide celom dužinom. Za nju je dodat dodatak za preklop. Naravno Vi možete da dodate više ili manje, po Vašem ukusu.

I na kraju imamo onaj poslednji trougao odnosno poslednju faltu koja samo ide do dubine kukova


Mislim da bi to bilo to. Naravno ovde treba dodati još pojas i mašnu. Suknju bih šila od materijala koji drži formu


1 коментар: