недеља, 23. новембар 2014.

Sitan vez

Pitate me zašto vez u školi šivenja. Jednostavno sa malo veza svaki komad garderobe biće oplemenjen. Ja vez uglavnom radim ručno. Tako mi je jednostavnije, a mogu da vam kažem tako se najviše odmorim. Kad je slika na platnu tada samo birate boje i uživate. Naravno tu ima i raznih bodova, ali vi uvek možete dodati neki vaš.

Vez je igra,razbibriga, pa hajde da počnemo da se igramo.
Za početak potreban vam je komad  platna, vaša omiljena boja konca i igla.
Igla za vez treba da bude što kraća i sa malo krupnijom ušicom da bi mogli da udenete deblji konac
Sliku koju želite da izradite preslikajte na platno. Ja to radim sa indigom.
Udenite konac u iglu i krenite. Ja volim da rad sa lica i naličja  izgleda isto, to jest da sa naličja nema ostataka konca pa rad započinjem sa lica,i poslevezom prekrijem taj konac. Ne volim da pravim čvoriće.
Najjednostavniji bod  je bod za iglom pa za početak koristim  taj.Nikad ne pravim  bod duži od 2 mm. 
Komplet sliku sam izvezla  ovim bodom.
Na ovom radu sam napravila borduru sa najjednostavnijim bodom obrubljivanja. Međutim kada se pravi bordura ona treba da je reljefna, pa pre nego što počnem da radim  bod  obrubljivanja porub obradim bodom provlačenja (fircanje).
Kada provučem konac par puta počinjem bod obrubljivanja.
Kada uradim komplet rad borduru treba opseći. To radim na ovaj način. Operem, uštirkam, ispeglam i tek tad opsecam, ali uvek sa naličja.
Kad sam opsekla još jednom ispeglam i rad može da se pokaže u punom svetlu.


Na ovom radu su primenjeni najjednostavniji bodovi a za sledeći put se pripremite dodaćemo još koji bod, a boje ćemo dodavati malo kasnije.








1 коментар: