понедељак, 11. август 2014.

Ženska košulja

Kad moje ćerke počnu da prelistavaju modne časopise, onda to otprilike izgleda ovako. Ova bluza je divna, ali ne bih ovakvu kragnu.Ne sviđa mi se mašna


Ovde je dobro kopčanje, ali mi se ne sviđaju rukavi. Manžetne su bezveze


Ovde je dobra kragna, ali ja ne bih stavila ovako dugmad, već znaš kao na onoj pre što sam pokazala.

Znam već šta me čeka. Od tri bluze napraviću jednu, od materijala koji se zatekao u kući, a kojeg nema dovoljno i sa još nekim izmenama koje su neophodne, a koje i vas sigurno zanimaju. Naravno košulja  je poslovna i ja sam je trebala završiti još juče, ali eto nisam.
Osnovni kroj sam našla u Burdi.

Kada vadite kroj za košulju onda je osnovna mera obim grudi. Sve ostalo se da lako prepraviti. Tako sam i ja izmerila obim grudi i izvadila kroj. Sad treba znati da su burdini krojevi pravljeni za visinu modela od 168cm. Naravno ako su pravljeni za niže ili više modele onda je to naglašeno. 
I sad kreće prepravke kroja.To kad radite morate dobro poznavati model i osnovne proporcije tela. Moj model je visok i vitak (vižljast) pa ću na osnovu toga da napravim izmene
IZMENA RUKAVA
Kada se vrši izmena dužine rukava ucrta se linija izmene na polovini kugle i na polovini dužine rukava. Linija izmene mora da bude pod uglom od 90 stepeni na liniju niti. Pošto sam već naglasila da je moj model vitak, ja kuglu rukava neću dirati već ću samo napraviti izmenu na polovini dužine rukava
Znači oba dela rukava sam stavila jedan pored drugog i ucrtala liniju izmene.




Po liniji izmene sam presekla papirni kroj

Da bih produžila rukav na sečeno mesto dodajemo umetak odgovarajuće dužine. da bi se sve tačno uklopilo na dodatku takođe ucrtavam liniju padanja niti.

I sad polako uklapam




Kao što vidite rukav sam produžila, a sad ću i ostale delove.

PREPRAVKA DELOVA SA KOSIM UŠICIMA

Uvek kad pravim izmene vodim računa o delovima koji se uklapaju i zato ih stavim jedne pored drugih i zajedno ucrtavam linije izmene
Malopre je to bio rukav i kao što ste videli  oba dela rukava sam stavila jedan pored drugog i ucrtavala linije izmene. Sada će to biti prednji deo košulje, prednji opšivak i zadnji deo košulje. 

Kao što vidite na prednjem delu košulje imamo kosi ušitak (tj ušitak koji nije ni paralelan ni normalan na liniju niti). da bi tu ucrtali pravilnu liniju izmene moramo ga zatvoriti  tj sastaviti kao kad sašijemo košulju i tek se onda ucrtava linija izmene.



Sad kada se ucrta linija izmene možemo ušitak rastaviti i seći papirni kroj po liniji izmene i dodavati dodatke




Kao što vidite promenila se i širina ušitka

Kad sam napravila izmene kroja i proverila na mom modelu da li je sve uredu pristupila sam krojenju. Ja sve što radim radim polako i ne žurim, tako uvek kada stavljam papirni kroj na materijal učvrstim ga čiodama. Obično su to simetrični delovi i kroje se od duplo presavijene tkanine, pa kad učvrstim čiodama  ne dolazi do pomeranja ni kroja ni materijala. Takođe vodim računa  o liniji padanja niti tako da kad postavljam papirni kroj obavezno izmerim da mi linija padanja niti na kroju bude paralelna sa ivicom materijala

Na burdinim krojevima nisu uračunati dodaci za šavove, zato ih obavezno dodajem.




Naravno kad sam sve postavila i ucrtala, vršim sečenje.
Pre nego što skinem papirni kroj sa materijala, prenesem sve oznake koje su bitne sa kroja na materijal.

Sledeće što treba uraditi je da se stavi podloga na određene delove. Kada je u pitanju košulja  podloga se stavlja na prednji opšivak, kragnu i manžetnu. E sad u zavisnosti od toga koju krutost kragne i manžetne želite da postignete, podlogu možete da stavite  samo na gornji deo kragne i manžetne ili na gornji i donji deo. Ja sm stavila samo na gornji deo




Kad je sve iskrojeno, obeleženo, postavljena podloga, može da se šije.
Prvo proštepam ušitke, obradim ih i ispeglam zajedno ka sredini. I uvek, uvek  svaki šav raspeglam. To je osnovno pravilo,DOBRO ISPEGLANO UPOLA SAŠIVENO.

 Sastavim zadnje delove i raspeglam
 Sledeće je da se proštepaju rameni  i bočni šavovi
 Kada su sastavljeni prednji i zadnji delovi, onda sastavim kragnu.Kragna se mora pažljivo šiti, jer ona je ogledalo majstora
 Kada proštepam kragnu svaki dodatak za šav opsečem na minimalnu meru
 I dobro raspeglam
 Kako sa unutrašnje tako i sa spoljašnje strane, i usko opšijem.

 Gornji i donji deo kragne stavim lice na lice i proštepam. Naravno dodatke za šavove opsečem

 Kragnu prevrnem na lice i pre nego što je prepeglam, vrh kragne čiodom izvučem. To uvek radim sa spoljašnje strane.
 Kragnu prepeglam
Kragnu sam ufircala  gornju ivicu prednjeg i zadnjeg dela 
 Na prednje opšivke sam prišila zadnji opšivak i sve to zajedno proštepala sa kragnom




 Oba dela rukava sam satavila do oznake za šlic.
 Šlic sam obradila
 Ispeglala
 Manžetnu sam postavila lice na lice i proštepala. Dodatke za šavove sam ispeglala u manžetnu
 Manžetnu sam presavila na pola, lice je unutra i proštepala  kraće krajeve manžetni

 Manžetnu sam  prevrnula savila unutrašnji dodatak za šav i usko opštepala. Ispeglala i napravila rupice za dugmad

Na kugli rukava napravim dva štepa za nabiranje. Tačno između ta dva štea ću da prišijem rukav za košulju


 Rukav prvo čiodama prikačim za košulju od oznake do oznake gde nema nabiranja,
 Zatim izvršim nabiranje dok ne podesim da kugla bude istih dimenzija kao rukavni otvor. Sve lepo prikačim čiodama
 Da se ne bih stalno ubadala dok štepam u krug, ja ufircam rukav, povadim čiode i proštepam
 Sledeća faza je da se naprave rupice, prišiju dugmad i porubi košulja
Dobro se ispegla i to je to
Evo još po neki detalj




Нема коментара:

Постави коментар